כאבים מפציעות ספורט ותאונות

ברפואה הטיבטית כאב מגיע משילוב של בעיה בנקודה הכואבת ובעיית זרימה כללית. בתאונות ופציעות ספורט נמצא מצב קיצוני, כי במכה אחת תהיה כאן גם עצירה של הזרימה הכללית וגם בעיה בנקודה. בניגוד לפגיעה תהליכית של שחיקה, פציעת ספורט ופגיעה חיצונית מתאונה, תהיה מאוד מהירה וחזקה והגוף יתכווץ ויכנס לסוג של שוק וטראומה.

הבעיה הכפולה במצב זה היא פגיעה פיזית בגוף וגם פגיעה בזרימת הגוף, ונוצר מצב בו הגוף השלם לא עוזר לחלק הפגוע. לכן המון פעמים למרות שע"י כדורים וזריקות אפשר לעשות הקלה נקודתית, לאורך זמן זה לא מחזיק. ולכן מנקודת מבט אנרגטית הכי חשוב בשלב הראשון בתאונות יהיה להרגיע הרגעה ראשונית את העצמה באיזור שנפגע,ואז להתמקד ולתקן את הזרימה הכללית. ורק בשלב הבא לרפא את הפגיעה הנקודתית.

ולכן ההמלצה הראשונית כדי להחזיר את הזרימה היא פשוט לזוז. מאחר והזרימה הכללית מושפעת מתנועה, חשוב מאוד לא לקפוא, וגם להשתדל במידה ואפשר להזיז את האזור הפגוע. כמו כן יעזרו מאוד נשימות עמוקות על מנת להרפות את הגוף וכמובן שתיה מרובה של מים שתאפשר זרימה כללית טובה יותר. זה נכון גם במצב אקוטי וגם במצב כרוני.

מטופל בן 15, שחקן כדורגל מצטיין, יודע, כמו כל ספורטאי מקצועי, שפציעות בספורט מקצועי מתרחשות כל הזמן. אבל הבעיה הייתה שהמכה שהוא קיבל הייתה מאוד חזקה ולא צפויה. הוא לא הצליח לדרוך על הרגל כמה ימים אחרי הפציעה והרגיש שמשהו לא חזר והוא לא מצליח להתאושש במהירות שהוא רגיל. כמה שבועות אחרי הפציעה הוא עדין צלע והיה מאוד מתוסכל. המדהים אצלו היה שכבר אחרי שני טיפולים, אחרי שהגוף הרפה קצת ופתחנו כמה צווארי בקבוק בזרימה הכללית שלו, הריפוי הטבעי שלו נכנס לפעולה ומהירות הריפוי העצמי שלו הייתה גבוהה מאוד ברמה היומית ואחרי שבועיים הוא כבר חזר לרוץ ולהתאמן בצורה סדירה.

מטופל אחר שהגיע אליי, סבל במשך 10 שנים מכאבי גב באופן קבוע, מאז התאונה שעבר עם האופנוע. הוא היה צורך כדורים באופן קבוע ופעם בכמה חודשים הכאב היה מועצם וממש מנטרל אותו והוא היה עובר לזריקות, שנתנו הקלה לכמה שעות. הגעתי אליו אחרי שהוא שבוע לא יצא מהמיטה והיה בכאבי תופת. בשני הטיפולים הראשונים הקלנו על העצמה שהייתה, כדי להוציא אותו מהמיטה אבל אז התחלנו לטפל בחסימה שנוצרה לו בזרימה מאז התאונה. אחרי חודש וחצי הוא הגיע למצב שאין לו כאבים בכלל, בפעם הראשונה מאז התאונה.

לכל פציעה ותאונה יש את החומרה שלה, אבל כמעט בכולם הבעיה המרכזית לשיפור קצב ההחלמה היא הזרימה הכללית, שממהירות גבוהה הגיעה להאטה גדולה ולעיתים אף לעצירה.
לכן החשיבות הגבוהה של טיפול אנרגטי במצבי פציעה המחזיר את הזרימה הטבעית בשביל שנוכל לרפא את האזור הפגוע.