חולשה כללית וחוסר אנרגיה

חולשה וחוסר אנרגיה יכולים להיגרם ממספר רב של גורמים, אולם בטיפול אנרגטי במצב כזה תמיד נבדוק גם את מצב מערכת העיכול.

ברפואה הטיבטית החיות שלנו מחוברת לאלמנט האש ולחום הפנימי, ולאנרגיה המיוצרת במערכת העיכול.

לפי נקודת מבט הוליסטית מערכת העיכול אחראית ליצירת, ויסות, ופיזור החום והאנרגיה של הגוף. ולכן חיזוק, האצה ושיפור העיכול מאוד משמעותיים למצבי חולשה וחוסר אנרגיה.

למרות שאנחנו רגילים לראות בחום גבוה כבעיה או מחלה, לא פחות בעייתי, הוא חום הגוף נמוך, שגורם לחולשה וחוסר אנרגיה.

אחרי שחלתה בקורונה בגל האומיקרון, למטופלת שהגיעה לקליניקה שלי, כמעט לא היה כוח לצאת מהבית. היא אמרה שהיא כל הזמן חלשה ורמת האנרגיה שלה הייתה מאוד נמוכה במרבית שעות היום. זה היה בשיא הקיץ והרגליים שלה היו קרות כל הזמן, למרות שאכלה טוב, היא לא הצליחה להתאושש. אבחנתי מצב בו האוכל פשוט לא מתעכל טוב ומערכת העיכול שלה מאוד חלשה. הבעיה הגדולה אצלה הייתה שלב החימום הראשוני, כאילו שלא הייתה הצתה ראשונית והאש בקיבה לא נדלקה בבוקר. בשלב הראשון ע"י ריכוז האנרגיה והעלאת החום באזור הקיבה נוצרה קפיצה משמעותית באנרגיה שלה,  אך היא עדיין הייתה מתעייפת מהר. השלב השני היה לשפר את תהליך פירוק המזון במעי כך שהיא "תוציא" הרבה יותר אנרגיה מהאוכל ותיווצר יציבות אנרגטית לאורך זמן.

גם שימוש נרחב בתרופות יכול ליצור היחלשות של מערכת העיכול ואז ירידה ברמת האנרגיה של הגוף שלנו.

לפתרון בעיה באנרגיה שלנו, מומלץ מאוד טיפול אנרגטי. מעבר לכך, בשביל לשפר את עיכול האוכל מומלץ ברפואה הטיבטית לשתות מים חמים עשר דקות לפני שאוכלים (אפשר גם להוסיף דבש) כדי לעלות את הטמפרטורה של הקיבה. מומלץ גם שימוש בתבלינים באוכל עצמו, מה שיעלה את חום הקיבה וישפר משמעותית את העיכול. מעבר לכך, מומלץ במצב של חולשה גם להניח כרית חמה או פשוט להניח את הידיים על הבטן, כדי להגדיל את רמת האנרגיה הכללית.